Робота з бізнес-ідеями

робота з ідеями

У кожній системі з часом потрібні будуть зміни, і краще їх самостійно ініціювати, аніж чекати часу, коли доведеться вимушено на них реагувати. Ініціювати зміни – це генерувати і втілювати свої ідеї. Перспективний той бізнес, у якому власник як фонтанує ідеями, так і має систему їхньої реалізації. Покрокова інструкція як правильно втілювати ідеї – нижче.

Які етапи реалізації ідей

1. Створіть окремий файл для запису будь-яких думок-ідей.

а) Неважливо, який їхній масштаб: чи вони зовсім дрібні, чи це глобальні ідеї на мільйони. Не відштовхуйте дрібні ідеї – саме у них криється звичка системної роботи із ідеями загалом, яку більшість так і не виробить упродовж усього життя. Дрібні ідеї можуть з часом виявитись надзвичайно успішними, а ті, що «на мільйон», можуть узагалі виявитися безплідними.

б) Кожну ідею, навіть якщо вона ще дуже «сира», слід записати. Всі ідеї, які ми не записали, просто «роїтимуться» у голові, роблячи шум, але не приводячи до жодного результату. З іншого боку, записана ідея вивільняє вам місце «у голові» на нову ідею. Є теорія, що людина може одночасно утримувати до 5 ідей, і як наслідок, кожна наступна думка, яка потенційно може перерости в ідею, не має місця і «йде геть», якщо всі чарунки на ідеї уже зайняті. Якщо людина матиме всього 5 ідей, їй підсвідомо здаватиметься, що це уже багато і вона цілком завантажена. Коли ідеї виписані – у вас завжди є місце на нові!

в) Файл може бути електронний чи як звичайний записник, головне, щоб ви мали його завжди під рукою. Тобто не повинно бути жодних перешкод для його відкривання і записування новоприбулої ідеї.

категорії ідей

2. У виділений час розділіть ідеї на категорії і прорахуйте доцільність їхнього втілення.

а) Щоб серед записаних ідей не панував хаос і ними можна було направду скористатись, їх потрібно відповідно поділити. Введіть категорії, які вам зручні, наприклад «маркетинг», «проект Б», «ІТ», «стратегія», «колектив» тощо.

б) Чому це варто робити негайно, коли ідея прийшла в голову? Тому що будь-яке ускладнення процесу, наприклад, написання ідеї «одразу правильної», без помилок, «у відповідній категорії», підсвідомо демотивуватиме вас узагалі щось записувати. Тому набагато простіше звикнути якнайшвидше записувати все, без винятку, що прийшло у голову, з помилками, а потім у виділений час усе поправити і посортувати.

в) Виділений час означає, що хоча б раз на тиждень у вашому ідеальному дні є строго зафіксований час, коли ви займаєтесь своїми ідеями: приводите їх до ладу і втілюєте те, що варто втілити. Без окремо виділеного часу ваші ідеї так і залишаться невтіленими!

Про ефективне планування вашого дня читайте у статті «Як прописати «ідеальний день»?».

г) Для наступного «кастингу ідей» обов’язково слід ввести критерії, тобто написати якісь числа біля кожної ідеї. Рекомендую записати відповіді на такі чотири запитання:
1. Скільки грошей вартує втілити цю ідею?
2. Скільки мого часу потрібно на втілення цієї ідеї?
3. Які ризики від 1 до 10 я несу, втілюючи цю ідею?
4. Які можливості від 1 до 10 може дати мені реалізація цієї ідеї?

Невеличке уточнення: гроші пишете приблизно і суб’єктивно, не знаєте тих чи інших даних – ґуґліть; час тільки свій і у годинах (не днях!) приблизно; термін виконання або ігноруйте, або пишіть в іншій колонці; ризики і можливості – це відповіді на запитання, що можу набути, а що втратити, реалізовуючи таку ідею.

кастинг ідей

3. Проведіть кастинг ідей.

а) Добра ідея чи погана можна з’ясувати, ТІЛЬКИ порівнюючи одну ідею з іншою. Якщо власник приходить до мене із двома «великими» ідеями, наприклад, створити сайт і запустити новий магазин, то я розумію, що це дурня і взагалі не ідеї. Чому? Бо тільки у порівнянні великих і малих, ризикованих і умовно-безпечних, дорогих і дешевих, тривалих і миттєвих ідей можна знайти щось справді варте уваги, можна зробити якийсь добір. Уявіть собі, що на конкурс / змагання / кастинг прийшло двоє учасників. Який рівень у нього буде? Такий собі. А якщо за «місце під сонцем», наче на полі з рослинками, борються сотні учасників? Тоді… буде з кого вибирати! Поки немає з чого вибирати, до того часу немає «позитивного добору», такого, який існує у природі.

б) Добрий кастинг можна провести тільки на основі чесних критеріїв, тому з ними слід визначитись наперед. Найкращі ідеї – це ті, які за найменших затрат часу і грошей дають найбільшу різницю між можливостями і ризиками. І такі ідеї трапляються, якщо ви звикаєте робити усі описані вище кроки.

Про позитивний добір детальніше читайте у статті «Добір у компанії».

4. Виділіть час на втілення ідеї або відмовтесь від неї.

а) Повторюсь: якщо ви не матимете окремо виділеного часу на втілення своїх ідей, то жодна з них втілена не буде! Більшість людей саме тому і є пересохлими струмками ідей, бо, не маючи часу на їхнє втілення, знеохочуються до їхнього подальшого генерування. Немає нічого більш гнітючого, ніж ідея, яку ви хотіли втілити, але не знайшли на неї час. Саме вона, як камінець у черевику, постійно мулятиме і докорятиме, а згодом зі згустка енергії перетвориться на щось гниле і таке, що погано пахне. Не грайтесь із нереалізованими ідеями, вони так само, як і мрії чи продукти харчування, мають свій термін придатності.

Більше практичних порад щодо розвитку компанії – у нашому Телеграм-каналі на тему бізнесу.

б) Немає нічого поганого у тому, щоб відмовитись від якихось ідей, навпаки це ознака зрілості людини, яка може дозволити собі вибирати. Не всі ваші ідеї повинні бути втілені! Змиріться із цим. Втілювати слід тільки найкращі, ті, що пройшли добір-кастинг.

в) І навіть якщо ви маєте виділений окремий час чи навіть цілий день, то, ймовірно, саме у цей день у ваші двері постукає рутина та всілякі нагальні справи і по шматках відгризатимуть такий цінний час на реалізацію того, що ви задумали. Вимкніть телефони, закрийте всі програми на комп’ютері, не домовляйтесь про зустрічі і не обіцяйте нікому нічого на ці години. Будьте дисципліновані – шлях до вашої величі точно пролягає крізь втілення ідей.

Про систематизацію та кастинг ідей перегляньте відео з нашого Ютуб-каналу:

Як правильно працювати з ідеями

1. Заплануйте день і час, коли ви займатиметесь втіленням чи описом нових ідей. Без цього ви не реалізовуватимете їх. Це найбільш суперечливе і водночас найбільш важливе твердження в усій системі реалізації ідей. Суперечливе – бо більшість людей, які мало що реалізовують у житті, вважають ідеї процесом «творчим», екстернальним, який не піддається систематизації і контролю. Водночас без чіткої і грамотної системи ідеї так і залишаться фантазіями у голові.

2. У нас є не більше 5-ти ідей, які ми можемо «втримувати в голові». Ідеї приходять тільки до того, хто має «вільні чарунки» на них. НЕ ТРИМАЙТЕ ІДЕЇ В ГОЛОВІ – ВИПИСУЙТЕ ЇХ і системно втілюйте. Повторю: Не тримайте ідей у голові – Делегуйте! Виконуйте! або Записуйте! Делегувати є сенс тільки тоді, коли у вас налаштована система делегування. Виконувати тільки тоді, коли на дію потрібно не більше 2 хвилин. Решту записуйте.

3. Файл, де ви записуєте ідею, повинен бути постійно відкритий. І бути наче сортувальником – об’єднувати ідеї по різних групах, але не надто детально, щоб це не «відбивало бажання» моментально записати ідею, яка прийшла в голову. Не захоплюйтесь надто масштабними ідеями! Бо вони тоді стають цілими довготерміновими проєктами і забирають на себе значну кількість часу і грошей. ДРІБНІ ІДЕЇ МОЖУТЬ БУТИ НАСТІЛЬКИ Ж ПРИБУТКОВИМИ ЧИ ЕФЕКТИВНИМИ, ЯК І МАСШТАБНІ! Реалізовуйте маленькі ідеї і у вас щоразу з’являтимуться нові.

Щодо роботи з файлами маємо для вас супер-онлайн-курс «Google-таблиці і Google-форми: інструменти необхідні кожному на щодень».

4. Не всі ідеї повинні бути реалізовані, кожна ідея має пройти кастинг поруч із іншими ідеями. Якщо ідея не проходить кастинг – це погана ідея! Не переплачуйте за погані ідеї, тобто ті, які не пройшли процес кастингу і пріоритетизації.

5. Ідеї приходять до того, хто активно діє, – до тих, хто лежить на дивані, «муза» не приходить. Фізичні навантаження, спілкування з людьми, подорожі – чудовий час для генерування ідей. Працівники, клієнти, конкуренти, інші бізнеси – теж добрі джерела для створення ідей. Створіть челендж із генерування ідей між співробітниками і відповідну систему втілення корпоративних ідей.

6. Більше втілених ідей означає більше радості в житті. ЛЮДИ ВТІЛЮЮТЬ МАЛО СВОЇХ ІДЕЙ ТІЛЬКИ ТОМУ, ЩО НЕ МАЮТЬ ПІД ЦЕ ВІДПОВІДНОЇ СИСТЕМИ (і творчі навички тут ні до чого) – взаємопов’язаних складових виділеного часу, запланованих грошей, звичок записування, звичок пріоритетизацїї і звичок втілення ідей.

Читайте також про «Ефективне планування часу».

7. Механізм роботи з ідеями:
– Заплануйте час на втілення.
– Коли приходить ідея, моментально записуйте її (до 2 хв.).
– Раз на тиждень сортуйте ідеї і проводьте їхній кастинг згідно з критеріями (щонайменше 1 год. на тиждень).
– У запланований час – втілюйте (щонайменше один день на місяць).

8. Будьте готові до постійних дрібних змін. І без постійної грамотної роботи з ідеями тут аж ніяк не обійтись. Є техніка «китайська» (яка не ремонтується і зроблена на один раз) і «німецька» (яку можна повністю оновити, замінивши деталі чи «підкрутивши» щось) – не робіть бізнес у форматі «раз і на все життя», це не що інше, як «юнацький максималізм».

Уривок з книги Романа Кушніра «Б-Бізнес».

Розвиваймо свої ідеї разом у Клубі ресурсних особистостей!

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn