Як тренувати свій внутрішній голос?
– А що, свій внутрішній голос потрібно якось тренувати? – запитала мене одна зі слухачок курсів.
– Я думала, що він собі є та й є.
Так, голос Вчителя буде гучним і дієвим тільки тоді, коли відтренований. Коли його не перекрикуватиме Учень і не відволікатиме шум навколо. Ідеальним результатом буде, коли ці два голоси зіллються воєдино, так само як добрий вершник у русі стає одним цілим із своїм конем. Цього може досягнути будь-яка людина, що регулярно, бодай по кілька хвилин, слідкуватиме за своїми думками і виконуватиме відповідні вправи.
Дана стаття є продовженням до циклу статтей із книги Романа Кушніра «Досягай». Рекомендуємо прочитати попередню – “Внутрішній голос”. Вам сподобається, а ми тим часом продовжуємо ;).
Отже, що варто робити, аби голос Вчителя лунав тоді, коли потрібно, і достатньо чітко, щоб хотілося виконувати його поради:
Робіть так, як правильно, і не робіть так, як неправильно
Завжди вчиняйте по совісті. Безсовісна людина – це лише та, яка не хоче дослухатися до тихого голосу Вчителя, але можете бути певні, що цей голос є і у неї. Ми всі знаємо, як правильно, треба тільки почути поклик Вчителя і почати робити. Це завжди буде заклик до більшої кількості зусиль, до привнесення радості й користі у життя інших людей, до переваг у майбутньому, а не тільки до моментальної вигоди. Наприклад, вранці цей голос казатиме вам «вставай!», коли бачитимете несправедливість, закликатиме «дій!», а коли захочете отримати миттєве задоволення всупереч довготерміновим досягненням, радитиме «не роби так!».
Навчіться хотіти тоді, коли треба, а не просто тоді, коли хочеться
Більшість людей прикривається своїм хочу, наче щитом, тоді коли варто було б використовувати його як вістря спису, що все пробиває на своєму шляху.
- Не хочу робити – а ти забажай;
- мені не подобається – а ти зроби так, щоб сподобалося;
- мене складно – зроби так, що було легко;
- мені нецікаво – зацікав себе.
Не варто поводити себе так, наче ваше хочу лежить за межами вас і наче якийсь дистанційний пульт керує вами ззовні. Вчитель управляє своїм хочу, і тільки Учень, не належачи сам собі, ховається за нього. В умовах сумніву зробіть правильно, а не так, як хочеться! Навчіться хотіти тоді, коли треба! – це обов’язкова умова для досягнень.
Думайте перед тим, як подумати
Звідки беруться думки? Які подразники передують їм? Виконайте вправу: поставте перед собою улюблене тістечко і думайте про те, що вам спадає на думку. Поставте перед собою мобільний телефон, коли він дзвонитиме, а ви не бачитимете номера; про що ви думаєте, коли він дзеленчить? Зайдіть у Інтернет і поспостерігайте за своїми думками, коли побачите декілька непрочитаних повідомлень у соціальних мережах; що наповнило ваш розум? Піддавання себе спокусам і концентрація на власних думках – це добрий спосіб вишколити посидючого і вправного Учня. Знайте, що доки не навчитеся думати перед тим, як подумати, діла не буде!
Упевненість у собі, у власному тілі, розумі та душі дає людині здатність здійснювати мрії, створюючи для себе таке життя, в якому вона почуватиметься добре. Як стати впевненішим у собі, поради наводить “Українська правда. Життя”.
Кажіть хибним думкам «цить!»
І дослухайтеся до тонкого голосу зсередини. Пильнуйте за своїми думками, наче добрий дачник пильнує за своїм городом. Як тільки бачите зайву бадилину, одразу виривайте її з корінням.
- З’їж ще одне оце масне і некорисне тістечко – цить!
- Поспи собі ще трохи і не піди на пари – замовкни!
- Панічний голос каже: я не встигну, все пропало, мене засміють – встигнеш, усе буде добре!
- А що якщо мені щось не вдасться? – мовчи і роби!
- Чого інші люди такі злі? – замовкни, сам будь добрий!
- А може, зараз дійсно краще не дзвонити тому клієнту, може, все само собою вирішиться? – не мели дурниць!
- Як страшно виходити виступати – не тупи, це твій шанс!
- А може, я зараз трохи побавлюся в комп’ютерну забавку – тихо будь, роби роботу!
На поради слабкості реагування має бути категоричне й однозначне!
Заберіть шуми зі свого життя або хоча би зменшіть їх
Ми часто не чуємо голосу мудрого Вчителя тільки тому, що оточуємо себе різного роду подразниками і шумами, тим, що для нас непринципово, тим, на що ми не впливаємо, і тим, що, імітуючи наповненість життя, відволікає від нестерпної думки про власну порожнечу і нещасність: соціальні мережі, телевізор, перегляд фільмів і навіть музика як впорядкований шум, постійне читання новин, обговорення з неважливими людьми життя малознайомих вам людей… – все це відволікання від голосу Вчителя. Позбудьтеся такого. Бо чи буде вчитися учень, коли зусібіч лунають різні звуки, в шафках навколо нього купа кольорових забавок, а здалеку доноситься смак свіжої випічки?
Спершу дослухайтеся до інформації зсередини, а потім отримуйте інформацію ззовні
Не починайте день із читання новин! Ніколи не починайте свій день із жодної вхідної інформації! Спершу створіть щось – напишіть, заплануйте, поговоріть із близькою людиною, побавтеся з дитиною, подумайте про вічне, займіться коханням, поставте собі філософські запитання, поміркуйте про ідеальне, зробіть якусь необхідну рутину. Інформація – це наркотик, вона дає людині відчуття причетності до навколишнього, але водночас позбавляє бажання докладати зусилля для того, аби самому щось створювати у цьому житті. Людина стає лише статистом, оболонкою без власного змісту. Якщо ми все життя ходитимемо по воду до криниці сусіда, то так ніколи не викопаємо своєї!
Компаніям бракує системи для зручної комунікації в межах своєї команди. Тому учасники колективу марнують до 4 годин щодня! Asana вирішить ці питання раз і назавжди! Курс: – Ідеальна система для внутрішньої комунікації в колективі. Долучайтесь!
Просіть себе і говоріть із собою, пояснюйте собі, домовляйтеся з собою і в той же час довіряйте
Постійно перепитуйте себе, як би було правильно? Як мало б бути ідеально? Що саме зараз варто зробити? Консультуйтеся з собою, проводьте собі коуч-сесії, спілкуйтеся з собою і пояснюйте собі, чому варто вчинити так, а не інакше. Так само як добрий Вчитель є доступний для Учня, а не намагається надміру дистанціюватися від нього, так само і ви будьте доступні самі для себе. Не намагайтеся натиснути, бо отримаєте спротив, не пробуйте змусити, бо отримаєте бунт – прощайте, переконуйте, розповідайте. Забагато спілкування, якщо воно глибинне і спрямоване на співпрацю, бути не може. Робіть усе те, що ваша улюблена шкільна вчителька чи вихователька робила, аби ви почали краще вчитися.
Мовчіть
Кожного дня знаходьте хоча б по десять п’ятнадцять хвилин, щоб залишитися наодинці з собою і помовчати, просто відсторонено поспостерігати за навколишнім, включно з тим, що всередині вас. Добре тоді побути на природі: подивитися на дерево і побачити дерево і нічого більше; подивитися на сніг і побачити тільки сніг, поспостерігати за птахом і побачити тільки птаха, підійти до вікна і побачити небо і більше нічого, окрім неба. Мовчанка зцілює. Тоді ви навчитеся дивитися на розлючену людину і бачити лише бурю і нічого більше, а до власного тріумфу ставитиметесь як до звичного погожого дня – з приємністю, але без надмірного захоплення. Мовчанка – це теж голос Вчителя.
Що таке «думайте перед тим, як подумати?», «що означає совість?», «а хіба я не мовчу?», «мені здається, що я і так собі у цьому житті замало дозволяю, аби ще й контролювати свої хочу!», «Що це за така інформація зсередини?», «Як це говорити з собою?», «Чого це музика, яку я слухаю, є шумом?», «Що таке домовлятися з собою?», «Що це тут так усе загально написано?» Якщо у вас є подібні думки, то це бунтує голос вашого нетренованого учня, бо він розуміє, що зараз йому треба захистити своє небажання робити зусилля над собою, так само як не хочеться нічого змінювати. Але я точно знаю: глибоко всередині ви добре розумієте, про що йде мова! І що навіть те, наскільки швидко наші слова переходять у дію, залежить від сили внутрішнього голосу. І що всі наші успіхи залежать від того, наскільки відтренований той голос! Вибираючи між Вчителем і Учнем, завжди вибирайте Вчителя, живіть ним! Це шанс перейти на зовсім інший за якістю рівень життя і порозуміння з Всесвітом. Ми всі знаємо, як правильно і як мало би бути, наше завдання – тільки почати це виконувати!
Навчіть себе хотіти тоді, коли треба, і любити те, що необхідно робити – це ознака найвищого рівня внутрішньої мотивації, яка необхідна нам для досягнень!
Роман Кушнір (уривок із книги «Досягай»)
Долучайтесь до нас у соцмережах Facebook та Instagram. У нас ще багато цікавого для вас!