Як підвищити ефективність працівника

збільшення ефективності

Робота відбере значну частину вашого життя, 
і єдиний спосіб отримувати від життя задоволення –
вірити, що ви робите гарну роботу.
А єдиний спосіб робити щось добре –
це по-справжньому любити те, чим ви займаєтеся.
Стів Джобс, співзасновник Apple

Робота як самореалізація

Працівники компанії – це НЕ шестерні, це батарейки, які можна «розряджати» і «заряджати». Саме таке розуміння перетворює керівника будь-якої ланки на директора із енергетичних ресурсів компанії. Багато бізнесів без місії і ціннісного складника просто намагаються поексплуатувати усіх, хто попадеться у їхнє коло впливу. Ми як керівники можемо скільки завгодно скаржитися на молодь, яка не дуже щось вміє і знає, як робити, але водночас очікує велику оплату, а втім, таких співробітників можна зрозуміти – ВОНИ НЕ ХОЧУТЬ МАРНУВАТИ СВОЮ МОЛОДІСТЬ!

Тож щоразу, відкриваючи вакансію, перепитуйте себе: чи нашій компанії справді хочеться віддати свою молодість? Може, та людина, яка прийде до вас, більше нічого і не має, але цей ресурс для неї необоротний. Щиро переконаний, що у майбутньому є місце тільки для ціннісних компаній, які мають місію і які не експлуатують працівників, а інтегрують їх у структуру діяльності компанії і роблять партнерами! Тобто відновлюють їхній енергетичний ресурс, а не споживають.

Якщо ж є віра у максимальні можливості людини у моїй компанії, то це запускає чудове коло: я як керівник намагаюся створити для неї найкращі умови для максимального відкривання потенціалу, а людина як працівник більше старається! І навіть якщо у вашій компанії поки що все не так, то згадайте про філософську «гільйотину Гоббса»: ЯКЩО Є ТАК, ЯК Є, ЦЕ ЩЕ НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ТАК МАЄ БУТИ. І ви точно можете це змінити.

відпочинок на роботі

Щоденний відпочинок працівника

Працювати треба не багато, а ефективно, чергуючи високоінтенсивні періоди діяльності із максимальною регенерацією. Більшість людей просто запрацьовується «на смерть», «виїжджаючи» на своєму біологічному ресурсі. І керівники часто самі цьому потурають, думаючи, що це краще для компанії. Але порахуйте: кожні дві години без відпочинку і якісного оновлення продуктивність праці людини зменшується на 20%. Тобто співробітник, який прийшов на роботу о 9:00, об 11:00 починає працювати лише на 80% своїх можливостей, о 13:00 його ефективність лише 60%, о 15:00 – 40%, о 17:00 – 20%, і фактично він стає непрацездатним вже після 19:00. Це у разі, якщо не відбувалося якісного хоча б 10-15- хвилинного оновлення кожні 1,5-2 години.

Ясна річ, якщо дати людині цей час, то вона зазвичай змарнує його на просиджування у соцмережах і відволікання співробітників, хоча найпродуктивніше було б вимкнути ВСІ зовнішні інформаційні канали, знайти затишне місце, де можна побути наодинці, і, заплющивши очі, РОБИТИ НІЧОГО. Навіть 5-10 хв. такого перезавантаження чудово відновлюють усю систему ефективності.

А ви знаєте як правильно відпочивати?  Перегляньте три лайфхаки у нашому відео:

Дорогою на роботу…

Ще одним традиційним способом марнування часу, тобто «розряджання батарейки», є дорога на роботу. На жаль, більшість працівників не помічає, що вони приїжджають на роботу уже втомлені. Є три рівні витрат часу у дорозі на роботу:
3. Думки низької якості («втикання» у вікно і розмірковування над різними проблемами, чому і хто не має рації; 80% людей).
2. Робота/Навчання (паралельне виконання в дорозі певної роботи або навчання; 15% людей).
1. Інтенсивні думки високої якості (постановка собі правильних запитань і ухвалення рішень; 5%).

Мало хто задумується, що 2 години дороги на день – це 7,5 років вашого життя (з 60 років)! А навіть 20 хв. – це рік і квартал. Можливо, варто переселитися ближче до офісу? Або почати нарешті налагоджувати робочий простір по-іншому, наприклад, дистанційно чи більш дистанційно? Чи перестати змушувати свій колектив їздити у годину пік? Або організовувати спільні добирання, щоб у процесі уже обговорювати робочі моменти? Чи роздати всім аудіокниги, необхідні для прослуховування?

сила цифр

Сила цифр 

Привчіть мозок свій і колег до цифр. Бо якщо для зменшення витрат енергії потрібен лічильник, то і нам необхідна певна система, базована на цифрах, щоб знати, де і що можна зекономити.

Рахуйте подумки. Нехай навіть і приблизно. Маєте знати, скільки часу займають ваші дії, дорога, спілкування телефоном, чищення зубів, витрати часу на кожного колегу і клієнта. Абсолютно все варто вимірювати. До прикладу, один робочий день на тиждень, у який ви працювали з дому, зекономить вам завдяки добиранню впродовж року 4 доби! Погодьтеся: непогана така міні-відпустка!

Для кращої взаємодії з колегами відвідайте наш онлайн-курс «Управління колективом: системна робота».

Все, що ви не рахуєте, може легко перетворитися на велику часово-енергетичну діру. Багато хто нехтує цим простим правилом і потім до середнього віку стикається зі своєю «розрядженою» батарейкою і не знає, що далі з нею робити.

Життя надто коротке, щоб марнувати його на роботу, яку не любиш; на чужі, неблизькі вам ідеї; на людей, з якими б не хотілось прожити усе життя. На тих, для кого ми не створюємо жодної цінності і хто не цінує того, що ми робимо. Наче і прості істини, але насправді мало хто їх дотримується.

енергія працівника

Стратегія заряду співробітника

• Здорове харчування – людина, яка харчується якісно, не тільки краще почуватиметься, але й ефективніше працюватиме. На жаль, практика некорисного «печенька» на видному місці є проявом безвідповідального ставлення керівника до своїх колег. Так, іноді навіть необхідно запросити дієтолога, щоб підібрав раціон обідів і перекусів для працівників компанії.

• Масаж – йдеться не про те, щоб тримати в офісному центрі масажиста на ставку (хоча знаю наші компанії, які так роблять). А про те, щоб у чітко визначений час працівники відволікалися від роботи і робили п’ятихвилинний масаж одне одному! Дивно звучить? Спробуйте! Повірте, стільки фану, інтеграції і лояльності до компанії ви не отримаєте від жодного корпоративу!

• Дихальні техніки – правильне дихання – це запорука бадьорого настрою, хорошого самопочуття і, відповідно, доброго ставлення одне до одного в колективі. Зрештою, це просто спосіб відволіктися, зануритись у себе, а отже, стати більш цілісною особистістю. Виділіть 5 хв. робочого часу на концентроване колективне дихання, і кращі результати не заставлять себе довго чекати.

• Фізкультура – спільна розминка – це ще один чудовий спосіб трохи завантажити тіло і розвантажити голову від поточних питань. Спільне виконання легеньких вправ не лише допоможе «підзарядитися» батарейкам вашого колективу, але і збадьорить емоційно.

• 10-15-хвилинні перерви – люди здебільшого запрацьовуються аж до перевтоми і цього не відчувають. Тож ви як керівник маєте взяти на себе відповідальність і встановити розклад перерв, на яких не можна користуватися жодним ґаджетом і навіть говорити між собою. Спершу буде незвично, але потім усі «зацінять». Повірте, на ефективність роботи це вплине тільки позитивно.

Проводьте свій час з користю! Долучайтеся до нашого Телеграм-каналу на тему бізнесу!

• Сон – у Японії працівник має 30 хв. на обід і ще 30 хв. на сон. Кимарення посеред робочого дня від 7 до 15 хвилин здатне повністю відновити ваші сили. І для цього теж не треба так багато: лише приміщення, у якому можна зробити темно і у якому будуть зручні пуфи. Ага, так, звісно: ще дисципліноване мислення керівника, який на власному прикладі покаже, що робити.

• Відсутність позаурочної роботи – цінуйте час працівників, який вони можуть виділити на себе. Деколи навіть те, що шеф не вантажить додатковими завданнями, не відволікає у «домашні години» і не пише у вихідні, – уже є турботою про працівника. Хоча це найбільш відносний із усіх перелічених пунктів, адже іноді, навпаки, відволікання працівника від зайвих думок без вимоги термінової відповіді може піти йому на користь.

• Ваш варіант – будьте креативні і придумайте свої способи регулярної «підзарядки» батарейки своєї і колег. Це не менш важливе завдання, аніж прописувати систему роботи компанії.

І я направду чекаю, коли компанії нашої великої держави почнуть їх втілювати!

Уривок з книги Романа Кушніра «Б-Бізнес».

Про цікаві моменти ефективності на роботі читайте у статтях про стать та походження та вік працівників.

 

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn