Правильний менеджмент

менеджмент весело

Дуже часто до управління керівники ставляться, як до чогось нудного і вимушеного. Типу «нічого вони не розуміють, усе їм пояснюй, тільки й мороки, що виправляти чужі помилки» тощо. Але загалом все не так!  Тож запам’ятайте девіз будь-якого доброго управлінця: «Файно бавтеся!»

Правда про менеджмент у стилі funk

Саме так, щоденно приходьте керувати своїм колективом із відчуттям того, що буде чудова забава, якісне спілкування, будуть люди, із якими можна повзаємодіяти, кому слід допомогти, і взагалі є шанс відіграти важливу, впливову роль у чиємусь житті. Йдіть на роботу підстрибом, так, як ходить уже понад 50 років легендарний інвестор Уоррен Баффет.

Звісна річ, що і для працівників «роботу» треба допомогти перетворити на такий самий «фан». І йдеться не про несерйозність, безвідповідальність чи порожні теревені на робочому місці. А, точніше, навпаки – про максимальну заангажованість у процес, суперінтеграцію з іншими учасниками колективу і таке інвестування свого часу, щоб було не соромно перед внуками.

Адже робота виконує в житті людини не лише функцію заробляння грошей, але і соціалізації, заведення нових знайомств, навчальну і, звісно, якісного проведення часу, після якого або не хочеться йти додому, або навпаки – хочеться летіти на крилах ентузіазму, сповненим/ій сил і натхнення, отриманих «на роботі». Погодьтеся, дуже відрізняється таке ставлення від того, що ми щодня бачимо, проїжджаючи в годину пік повз зупинки громадського транспорту чи приходячи в офіси наших партнерів і контрагентів.

Натомість справді круті світові компанії намагаються настільки якісно організувати час своїх колег, щоб людина могла втамувати всі свої соціальні потреби у радіусі 5-10 хв. від місця праці.

правила управлінця

Система експлуатації працівника

А втім, на жаль, дуже багато українських керівників ставиться до бізнесу, як до екстрактивної системи експлуатації: молодості, мрій, очікувань та життєвої некомпетентності своїх працівників.

Що таке експлуатація? Це намагання використати прогалини у способі мислення свого працівника на власне благо. Яка система є екстрактивною? Та, яка, експлуатуючи інших, накопичує прибутки на верхівці ієрархії. На противагу їй існує інклюзивна система – така, за якої компанія ділиться прибутками із усіма, хто долучився до їхнього створення.

Принцип експлуатації дуже простий і описується категоріями теорії ігор, як гра із нульовим балансом, – «виграєш або ти (працівник), або я (роботодавець)», тобто щодо виконання роботи принцип звучатиме так: «Дай мені трохи більше своїх зусиль, а я оплачу за них трохи менше».

Використовуйте свій час правильно! Пройдіть онлайн-курс «Тайм-менеджмент: навчись встигати все!»

Чому можна експлуатувати саме молодість, мрії, очікування і життєву некомпетентність? Бо молода людина має час у надлишку і часто думає, куди його подіти. Тому «не рахує» години/хвилини і готова їх марнувати на неефективну діяльність, у якій не отримує цінного життєвого досвіду. Мрійливу людину можна змотивувати «рятуванням світу» чи «автомобілем, на який самостійно напрацювала». А враховуючи, що всі ми зазвичай про щось мріємо, то і самі можемо легко попасти у цю категорію. Людину, яка чекає, можна заохотити до роботи обіцянкою кар’єри чи надприбутків, які вона матиме… з часом. А життєво некомпетентна і так нічого не рахує, не аналізує, їй байдуже, у який спосіб марнувати свій час.

До речі, цей останній спосіб експлуатації – не рідкісний, не поодинокий випадок. Це приблизно 85% людей навколо. Саме тому на наших курсах ми найперше намагаємося навчити учасників рахувати витрати свого часового, матеріального і емоційного ресурсу і ставитись до них, як до інвестицій, використовуючи чітке математичне підґрунтя і розуміння альтернатив.

Про основні лайфхаки керівника дивіться у нашому відео:

Що псує веселість у роботі колективу

Надто серйозний керівник, який ніяк не сприймає роботу як цікаве і веселе проведення часу. Не будьте занудами! Створіть фінансову модель, на якій можна заробляти, і файно бавтесь разом з усіма! Експлуатувати треба не людей, а фінансову модель!

Відсутність цілі й розуміння, що і для чого робиться. Повірте, ніхто не хоче відчувати себе бездушним гвинтиком у системі, яка рухається невідомо куди. Діліться задумами, ідеями і планами та частіше питайте про них своїх колег.

Відсутність спільного часопроведення поза робочими питаннями. Керівник відіграє надто важливу роль у житті працівника, щоб дистанціюватися від нього. Не йде мова про спільні «гулянки», адже керівник все-таки має тримати зовнішню дистанцію. Однак внутрішнє бажання зрозуміти і ближче пізнати свого працівника як людину має супроводжувати кожного суперуправлінця.

Відсутність навчання. Якщо немає спільного навчання, то не буде спільного зростання, а отже, й інтеграції і, як наслідок, якісної комунікації. Люди, які в ігровій формі вчаться разом, пізнають одне одного зовсім по-новому, аніж у виробничих процесах, значить, і бавляться разом краще.

Слідкуйте за нами у соцмережах: Інстаграм, Фейсбук, Ютуб.

Брак інформації. Коли людина мусить щось додумувати і домальовувати, вона живе у стресі, який час від часу компенсує агресією. В такій компанії процвітатиме шантаж і зверхність тих, хто дає доступ до інформації. В успішній компанії ІНФОРМАЦІЯ і ЗНАННЯ перетікають вільно!

Надмір формальностей як у процесах, так і у спілкуванні. Як тільки людина відчуває, що про неї турбуються, вона одразу відкривається. Натомість закривається, коли з нею спілкуються надто формально і її відповідей ніхто не слухає.

Всіх треба штурхати, копати, тиснути, вимагати і т. ін. – це світоглядне переконання керівника. Знайте: зацькований і заляканий працівник не принесе гроші у вашу компанію! Основний принцип менеджменту в стилі funk: … – happy колектив – happy клієнт – happy працівник – happy колектив – …

Вам можуть підійти також статті «Колектив і керівник» та «Функції керівника».

Запитання до себе як керівника

• Чи щасливі ваші працівники?
• Чи горять вони бажанням вранці підстрибом приходити на роботу?
• З яким настроєм прокидаються вони вранці кожного буднього дня?
• Чи допомагаєте ви вирішувати їхні проблеми?
• Чи любите їх так само, як батько любить своїх дітей?
• Чи відчуваєте відповідальність за життя їхнє та їхніх родин?
• Чи відчуваєте відповідальність за те, що у них буде сьогодні на вечерю?
• Як ви бавитеся зі своїми працівниками?
• Як організовуєте розіграші і жарти?
• Чи гейміфіковані процеси у компанії?

fun-керівник

Основні правила funk-управлінця

У цій частині хочу поділитися методикою Google у підходах до керування, яку чудово описано у книзі Ласло Бока «Робота рулить». Отже, зверніть увагу на такі правила із моїми коментарями, які однозначно зроблять вашу компанію як роботодавця більш приємною:

1. Надавайте сенс вашій роботі. – Як ми уже говорили, люди хочуть відчувати себе частиною чогось величного, а не маленьким гвинтиком.

2. Довіряйте своїм людям. – А інакше як можна вибудувати стосунки з ними? І який сенс працювати з тим, кому не довіряєш?

3. Наймайте тільки тих, хто кращий за вас. – Спершу дуже складний підхід до застосування, але як тільки забрати власну самовпевненість, то одразу команда змінюється на краще до невпізнання.

4. Не плутайте поняття «розвиток» і «управління продуктивністю». – Вам потрібні реальні результати, а не просто постійні покращення.

5. Сконцентруйтеся на двох «хвостах». – Постійно тримайте у полі зору найкращих і найгірших: вони показують основні проблеми компанії.

6. Будьте ощадливі та щедрі. – З одного боку, треба добре рахувати, а з іншого, бути інклюзивною компанією і ділитися прибутками, на які колектив заслужив.

Правильно розподіляти кошти вам допоможе наш онлайн-курс «Управління фінансами для керівника».

7. Платіть несправедливо. – Жодної зрівнялівки, кращі мають мати більше.

8. Використовуйте підштовхування. – Підштовхуйте, але не штовхайте. Використовуйте так звані підсвідомі наджі (nudge), які чудово описав нобелівський лауреат Річард Талер.

9. Керуйте дедалі більшими очікуваннями. – Очікування – це клей, який тримає людей біля компанії. Щоб клей не висихав, його треба щоразу підливати.

10. Насолоджуйтеся! А тоді повертайтеся до пункту 1 і починайте знову. – Без фану у процесі управління немає насправді доброго бізнесу.

Перше, що я роблю, коли приходжу в офіс своїх клієнтів чи контрагентів, – дивлюся на прибиральницю чи, наприклад, вантажника. Вони відображають те, наскільки люди у цій команді згуртовані і люблять спільно бавитися! Якщо компанія тримає недолюбленого і озлобленого працівника – то він там не просто так, а віддзеркалює частину світогляду керівництва і всіх-всіх, хто є у компанії. І це не стосується ані рівня оплат, ані фінансового стану компанії, ані приміщення, в якому облаштовано офіс, а лише світогляду керівника, який домінує у колективі.

Уривок з книги Романа Кушніра «Б-Бізнес».

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn