Як зникає час: частина 3

час і конфлікти

(Читайте  також: «Як зникає час» частина 1 та частина 2)

Сварки, переконування, дискусії, обговорення

Часто люди надто багато часу вкладають у розмови про те, що слід просто зробити. Думають, що у суперечці народжується плід істини, хоч насправді вона завжди є зерном розбрату. Обговорюють там, де потрібно прийняти рішення і взяти особисту відповідальність. Доводять свою правоту, забуваючи, що правда у кожного своя. Ну і, звісно, сварки та непорозуміння – їх у своє життя отримує тільки та людина, яка має на них час.

Слово – це особливий інструмент, яким варто користуватися тоді, коли інші виявились безсилі. Це скальпель, який може і врятувати життя, і забрати його. Дуже часто люди розмахують тим скальпелем наліво і направо, ранячи і себе, й інших, і ще при цьому думають, що роблять щось правильне і гоже. А коли ми бачимо якусь «вавку» в іншої людини, ми ж не будемо негайно робити хірургічне втручання. Можливо, спочатку треба виміряти температуру (подумати), призначити правильне харчування (обійняти людину), порадити фізичну діяльність (спільно попрацювати), зробити масаж з цілющою маззю (пошукати причину у собі) тощо.

Запам’ятайте собі раз і назавжди – сперечаючись з людиною, ви палите мости у стосунках із нею і, що гірше, звикаєте до такої поведінки. Бо кожна суперечка з іншими – це не що інше, як суперечка зі собою. Ясна річ, люди сперечаються, щоб «порозумітися», однак чи не схоже це на війну за мир? Після кожної суперечки, попри те, що ситуація на поверхні наче і вирішилась, у глибині вона насправді і далі вируватиме.

Людина, яка з усіма за усе сперечається, просто виробила у собі таку модель поведінки. Вона навіть підсвідомо шукатиме собі інших людей, з якими можна буде реалізувати свій сценарій: невчасних, неакуратних, невмілих, конфліктних. Натомість у єдино правильній стратегії співпраці, яку називають «переможець-переможець», наше завдання – знайти спільну ціль, що є набагато довшим процесом і не потребує так багато сказаних слів, а більше розмірковувань і дій, та створює радість спілкування на майбутнє.

Так само сперечатись про користь тієї чи іншої техніки може тільки той, хто вміє її застосовувати, а сперечатись про краще рішення – лише той, хто готовий нести за нього відповідальність.

Щодо переконування

Варто пам’ятати, що людина починає змінюватись не тоді, коли їй хтось щось сказав, а коли вона сама дійшла до певної думки, перед тим пройшовши певний шлях до неї. Тобто тільки тоді, коли ми доклали свого часу і набили власні ґулі, ми прийматимемо певну ідею чи міркування як своє власне і діятимемо відповідно. Натомість, коли нас хтось переконає у чомусь, то навіть після погодження ефект завжди буде нетривалий, адже людина не відчуватиме, що це було її рішення.

Та й загалом переконування – це ґвалтування думок людини. Ви ще хочете вчиняти таке насильство? Можна показувати своїм прикладом (без слів), можна створити середовище, у якому людина думатиме так, як вам здається, було б правильно (без слів), можна просто любити людину і вона перейме вашу модель поведінки (без слів). Бо навіщо слова там, де можна обійтися і без них.

Щодо обговорення і порад

Візьміть собі за правило – висловлюватись тільки тоді, коли ви готові взяти на себе 100% відповідальність за результат. Якщо ви керівник компанії, то рекомендую втілити таке правило у своєму колективі: той, хто не готовий довести справу до кінця, той нехай мовчить.

Мені вдавалось на цілі години скорочувати виробничі наради, коли просто оголошувався перелік питань і мав право висловлюватись щодо своїх бачень лиш той, хто направду був готовий взятися за справу.

Те саме стосується і порад: нехай радить тільки той, хто готовий одразу запропонувати і ресурс для їх реалізації.

Застосовуйте таке правило в житті, і ви побачите, наскільки зменшиться кількість сказаних слів. Якщо вам захочеться порадити людині приходити вчасно – то наступною вашою фразою має бути пропозиція підвозити її щоранку; якщо хочете сказати свою думку щодо того, що сорочка має бути випрасувана – то
наступним ділом маєте одразу готувати праску; якщо радите вивчите іноземну мову, то давайте контакти мовних шкіл (курсів) й одразу відповідну суму грошей; якщо радите поміняти офіс чи квартиру – то маєте знати, як ви самі до цього процесу долучитесь.

Перегляньте відео про способи вирішення конфліктів:

Щодо конфліктів і сварок

Варто пам’ятати: людина свариться тільки тоді, коли у неї на це є час. Бо якщо у вас є одна годинка в день щоб побути зі своєю сім’єю, то хіба буде у вас час на зайві непорозуміння? Конфлікти не залежать від
жодних зовнішніх дій людей навколо. Це лише проекція нашого світогляду і недостатність цілей! Бо чи будемо ми сварити на камінь, який лежить на нашій дорозі, чи будемо копати його і пересувати, якщо ми йдемо до чогось важливого і свого?

У вас є мегамозок, а ви досі думаєте, як переконати дружину заощаджувати 50 копійок щомісяця на електроенергії? Як посваритися з сусідом? І як би дорікнути товаришеві, прокоментувавши його фотографію на сторінці у соціальній мережі?

Щоразу, займаючись дурницями, згадуйте: ваш мозок – всесильний і може змінити життя планети, тож використовувати його на дрібниці – це те саме, що використовувати найновіше «Феррарі» для того, щоб возити мішки з картоплею від будинку до будинку запиленою сільською дорогою.

Щоразу перед конфліктом запитайте себе: у мене він був запланований на сьогодні у записнику? Якщо ні – отже, це ціль іншої людини і мені він не потрібний. І конфлікт у несподіваний спосіб сам зникне.

Для удосконалення навичок безконфліктного спілкування відвідайте наш онлайн-курс «Конфліктувати не можна вирішити безконфліктно».

Якщо людина свариться – значить має час сваритися, ображається – отже, і на це вона має час. Це
чесно. Бо якщо б ми несли ліки смертельно хворій людині і від нас залежало її життя, то ми б не нарікали дорогою на погоду чи ситуацію в країні, правда? Отже, конфліктна людина просто перебуває в полоні дріб’язкових проблем, не маючи внутрішнього спокою, злагоди зі собою, виплескує непорозуміння назовні.

вивільнення часу

Щодо вивільнення часу від безглуздих розмов

1. Ніколи не говоріть про те, на що ви не впливаєте: хто стане чемпіоном світу з футболу, у якому одязі сьогодні прийде колега, що буде з ціною на газ, як мав би бути збудований сусідський будинок… Я не закликаю до пасивності і споглядання, а лише хочу наголосити: або не говоріть, або включайте питання у сферу своєї відповідальності. Не обговорюйте – впливайте!

2. Ніколи не говоріть про те, що не можна змінити: про те, як людина вчора запізнилась, як хтось колись
зробив помилку, як хтось не мав рації, про недоставлений у минулому вантаж чи несказані (або ж, навпаки, зайві) слова. Відпускайте пережиті ситуації. Залишайте минуле у минулому. Безглуздо йти прямо з повернутою назад головою. Хай вас більше цікавить те, що можна змінити просто зараз!

То як спілкуватися? А як же формальне соціальне спілкування? А що тоді не підтримувати розмову?

Про економію Вашого часу дізнайтеся більше з курсу «Ефективний керівник: курс який вивільнятиме 2 години Вашого часу щодня!»

Щодо спілкування для досягнення успіху

1. Вчитися – якщо хтось знає щось краще за вас, навіть якщо йдеться про токаря, який є майстром своєї справи – розпитайте його про те, що йому вдається найкраще (часто це про те, на чому людина заробляє гроші) і застосуйте почуте у своїй діяльності.

2. Вчити – якщо ви щось знаєте краще, то вас можуть слухати, переймаючи, хто скільки може, і натомість платити своїм часом, емоціями чи грішми. Якщо ж у вас вчитися не хочуть – не переконуйте нікого, мовчіть.

3. Обмінюватися інформацією – якщо двоє є однаковими спеціалістами у своїй галузі, то вони можуть просто вислухати думку одне одного, погодитися з нею і без жодної критичності зробити на її основі свої висновки. Брейнстормінг, до речі, теж належить сюди.

4. Глибинно спілкуватися – не має значення, про що говорити з людиною, – ми, дивлячись їй в очі, сприймаємо насамперед її особистість. Зазвичай достатньо навіть півгодини щодня такого спілкування, щоб цілий день відчувати себе бадьоро і піднесено. Однак таке спілкування – рідкість і потрібно дуже багато тренуватись, щоб вміти у такий спосіб вивільняти енергію.

Перегляньте корисне відео про типи людей:

Тож менше порожніх балачок. Не говоріть там, де це можна зробити. Нічого не говоріть і там, де робити буде інша людина. Бути «людиною слова» часто означає бути неробою – будьте людиною дії! Тільки тоді можна буде відчути всі принади міжособистісного спілкування, а ще – вивільнити час на досягнення своїх цілей.

Уривок з книги Романа Кушніра «Дій».

Слідкуйте за Романом у соцмережах: Instagram та TikTok.

Куди вкласти гроші в Україні

Куди вигідно вкласти гроші в Україні, щоб зберегти заощадження і заробити

У попередніх статтях я багато уваги приділяв тому, як планувати бюджет та розподіляти фінансові потоки, щоб мати заощадження. Але просто відкладати кошти мало – треба,

Читати далі »

Що таке фінансова грамотність та як стати фінансово грамотною людиною

Поруч з базовими навичками грамоти, читання та письма, кожна людина повинна володіти навичками фінансової грамотності. Це та базова компетенція, над якою, освоївши, ми перестаємо задумуватися,

Читати далі »
Facebook
Twitter
LinkedIn