Стратегія бізнесу

стратегія бізнесу

Ваш бізнес сам собою має бути продуктом. Тобто чимось таким, що можна продати і що хтось захоче купити. Не просто за собівартістю матеріальних активів, а як фінансову модель, верстат, на якому можна регулярно заробляти певну кількість грошей. То що – зможете порахувати його поточну вартість?

Як правильно будувати бізнес

Прокачуйте найслабшу ланку у своєму бізнесі. Або, як писало в одній мудрій, класній книзі: «Чухайтеся там, де свербить». Бо саме у слабких ланках є найбільше можливостей зростання для вашого бізнесу. Вони і найбільше тягнутимуть вас униз, адже сила системи визначається слабкістю найслабшої ланки. Інша аналогія: не можна тренувати тільки один м’яз. Щоб мати здорове тіло, потрібно працювати над усіма його частинами.

Надто часто у малих компаніях ціни нижчі лише тому, що вони не закладають у них витрати на сервіс, на час працівників на додаткові консультації, на додаткове обслуговування продуктів, які уже не виробляються тощо. Така компанія з часом валиться під гнітом невиконаних обіцянок і перетворюється на «бізнес-бульбашку». Дуже часто фрілансери теж мають тільки ту основну перевагу, що не враховують час на сервіс старого клієнта і його колишніх проектів. Плануйте із запасом і перестраховуйтеся! Будь-які товарі, які зійшли з вашого конвеєра, так само, як і послуги, зроблені руками ваших працівників, і навіть слова, що зійшли з ваших уст, потребуватимуть часу і грошей на своє майбутнє обслуговування.

Скільки працівників ви би могли залучити у свою компанію впродовж наступного тижня, щоб не суттєво погіршити якість її роботи? 2? 10? 50? 1000? Це наче запитання про запас міцності системи, яку ви збудували. Або дороги, якою, як автобаном, зможе проїхати в рази більше автівок, аніж їде зараз.

Серйозно задумалися над стратегічним планом вашого бізнесу? Ми допоможемо – на онлайн-курсі «Бізнес-інкубатор: онлайн курс по систематизації для власників бізнесу»

Якщо компанія не бачить своїх проблем, то це не означає, що їх немає. Відсутність доказів не є доказом відсутності.

Ви хочете зростання. Це правильно. Але завдяки чому ваш бізнес цього року виросте хоча б у два рази? Кращим системам? Ефективнішій праці колективу? Новим ідеям? Налагодженню у лунках, які були слабкі?

Бізнес – це не «дійна корова». Це справа всього життя. Багато хто, особливо зі стартаперів, думає, що бізнес потрібен для того, щоб «нічого в житті не робити», але такий підхід спрацьовує тільки тоді, коли у вас є монополія на ресурс (природний, територіальний, людський), що майже неможливо у сучасних висококонкурентних умовах. Тому набагато більший сенс має вибір справи, якою хочеться і любиться займатися щодня.

Погодьтеся: в житті ми не встигнемо «всього» – це лише ілюзія! Але ми можемо встигнути все, що вважаємо важливим!

бізнес інвестиція

Бізнес як інвестиція

Знаю людей, які намагаються займатися бізнесом, просто щоб інвестувати гроші, отримані в інший спосіб, – від чиновницької діяльності, як спадок чи набуті з єдиного випадкового проекту. Вони відкривають готелі, ресторани, фітнес-центри. І діють, як непрофесіонали, що зайшли на ринок з «парадного входу» і смітять грішми тільки тому, що можуть собі це дозволити. Часто користуються браком конкуренції і недостатніми вимогами до якості у клієнтів. Або, що ще гірше, намагаються зробити все, як у «держбізнесі»: один раз дійти до певного рівня (посади), а потім лише «доїти корову», не розуміючи, що бізнес  це постійні зміни, а зміни – на постійно.

Зазвичай такі бізнеси, скільки у них не було би вкладено грошей, не є рентабельними і під тиском часу самі потрохи розвалюються. Не робіть так: вибудовуйте систему, готову до змін, і перевагами якої є не тільки «влиті» звідкись взяті гроші.

Цікава практична інформація для бізнесменів – на нашому Телеграм-каналі про бізнес. Долучайтеся!

Є два типи принципів, на яких можна вибудовувати систему (будь-яку: сім’ї, бізнесу, країни):
1. усе, що не заборонене, те дозволене;
2. все, що не дозволене, – заборонене. У першому випадку ви стимулюєте креативність і зростання. У другому – тиранію і депресію. За яким принципом вибудовуєте зв’язок зі світом ви?

Форма надто витісняє зміст (бо її легше дотримуватись), а для зовнішніх спостерігачів вона дуже часто не відрізняється від смислу (значення). Коли ми дивимося на чудовий продукт, нам здається, що він чудовий через свою форму – вигляд, упаковку, сервіс тощо, але насправді, якщо він такий чудовий, то лише через зміст – віру людей, які вклали у нього час, прописаність процесів, налагоджену внутрішню комунікацію тощо. Навчіться бачити у формі зміст, і ви зовсім по-іншому розумітимете бізнеси довкола.

Для кращого розуміння систематизації бізнесу використовуйте поради про ефективну роботу з ідеями з відео-ролику:

Рецептура успіху

Рецепт вдалого бізнесу дуже простий: знайдіть платоспроможний ринок, для якого ви створите ідеальний продукт і вміло його просуватимете. Не забудьте водночас налагодити інтеграцію у добре адміністрованому колективі з високим рівнем якості управління. Все – бізнес готовий!

Ще один рецепт вдалого бізнесу:
1. Вибирайте ринок і нішу на ньому, яка показує добру динаміку.
2. Добре рахуйте свою бізнес-модель.
3. З пристрастю ставтесь до усього, що робите.

Якщо у вас слабка перша ланка, ви ніколи не матимете достатньо клієнтів, а отже, і готівки у бізнесі. Якщо друга – будете перевитрачати і марнотратити те, що слід було б економити і берегти, і навпаки, нехтуватимете тим, у що слід було би вкладати. Якщо третя – виснажуватиметеся від того, що робите.

Будуйте не лише ієрархії (оргструктуру, бізнес-процеси, систему управління тощо), але і мережі (партнерства, неформальні спільноти клієнтів (клуби), інтеграцію колективу). Тільки та компанія, яка зростає не лише вертикально, але і горизонтально, має шанс на довготермінове виживання у джунглях бізнесу.

Про основні правила українського керівника перегляньте коротке відео з нашого Ютуб-каналу:

Український бізнес

Ще одне нагадування про необхідність постійного прописування: компанія, яка не має своєї історії, не має й майбутнього!

Український бізнес, як невловимий Джо. Невловимий тільки тому, що його ніхто не ловить. До чого це я? До того, що наш український ринок поки дуже малий для солідних закордонних компаній: прописаних, системних і добре капіталізованих. Тому вони сюди і не заходять. Направду, якби на наші ринки вийшли «нормальні» конкуренти, більшість українських компаній просто би посипалась. І я це пишу тільки з вірою в те, що ми таки почнемо систематизувати свій бізнес і будемо готові не лише дати відсіч компаніям-термінаторам на своєму ринку, але і виходитимемо на експорт і «пресуватимемо» бізнеси у їхніх країнах!

Все створюється двічі: проект будинку, план на сім’ю, бізнес або успішне підприємництво, виховання дітей (дисципліна і відповідальність), подорожі, текст промови, викройка плаття тощо. Ми самі – це вже друге творіння: ми – це або наш власний проактивний план, або програми і плани інших людей щодо нас, зовнішні обставини й усталені звички. Чи те, що робите зараз у своєму бізнесі, відповідає тому плану, як мало би бути? Якщо ні – то щось таки слід змінювати.

Уривок з книги Романа Кушніра «Б-Бізнес».

Читайте більше цікавих тематичних статей на бізнес-тему:

«Що вважат бізнесом?»;

«Яка роль керівника бізнесу?»;

«Правильний менеджмент».

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn