Якості хорошого працівника

продажі хороший продавець

Добрі продавці

Розгляньмо добрих продавців. Для цієї категорії вже не так важливо, як добиратися до місця праці і на якому кріслі там сидіти – людина знає, що на автомобіль для власних потреб чи гарний офіс можна заробити, якщо тільки захотіти і почати діяти. Мотивація у них більш глибинна, рівні цілей вищі, але знову ж таки це швидше вихований спосіб мислення, аніж «гени» і вроджена риса.

Яким бізнесом ми б не займались – чи то b2c, чи то b2b – і чи робитимемо його через телефон, чи через інтернет, та він завжди має людське обличчя. Тобто врешті людина все одно зіткнеться із людиною. Навіть на автоматизованих інтернет–порталах клієнти зазвичай воліють мати можливість контактувати зі службою підтримки, де живий людський голос відповість: «Слухаю Вас». На передовій бізнесу, на самому його вістрі, завжди буде конкретна людина – продавець, торговець, продажник, торговий представник, менеджер з продажу, хто завгодно, але той, хто зможе «підштовхнути» того, хто сумнівається, бути останньою краплею у думках клієнта, щоб прийняти рішення про покупку. Детальніше читайте у статті “Продажник як особистість”, а ми продовжуємо.

Зазвичай таку дитину хвалили у дитинстві, коли вона робила щось, на що очікували батьки, або, навпаки, це хтось із важким дитинством, хто, однак, пізніше знайшов собі мотиватора і, перебуваючи на шляху до проактивності, поки що вчиться бути ідеальним виконавцем.

Отже, добрий продажник:

  • вчиться і шукає правильні підходи у продажах;
  • вірить у те, що робить, хоча йому зазвичай не залежить, на яку компанію працювати;
  • вірить у себе;
  • готовий перепрацьовувати і затримуватись на догоду керівникові або ідеї;
  • коли проявляють ініціативу і стикаються із спротивом – готовий відстоювати її до кінця ;
  • беруть особисту відповідальність за результат;
  • намагаються бути добрим партнером для свого контрагента.

Теоритичний підхід: проблема доброго продажника

Хоч це і дивно, та проблема доброго продажника саме у його сильній стороні – його правильності, тобто пошуку «золотих ключиків» і «чарівних паличок», звичка діяти «за відпрацьованою схемою», типово. Він, навіть прочитавши книгу, шукає одну з крайностей у дуальності – що робити, а що не робити. Наприклад, довідавшись про те, що існує правило трьох «так», намагається всюди використати його, не враховуючи доцільності чи недоцільності такого використання у конкретній ситуації. З клієнтами поводиться надто офіційно, зазвичай згідно з «правильним» шаблоном. Тож у думках клієнта такий продажник більше схожий табуретку, яка не надто виділяється із загального офісного «пейзажу» і про яку можна легко забути, аніж на фікус, який такий розлогий і нестандартний, що звідусіль помітний (риса продавця, який продає).

Курс: КРІ працівника: як прописати і впровадити по найрізноманітніших посадах – це єдина система оплати праці здатна приводити компанію до над результатів. Освойте її як інструмент для свого бізнесу!

Зовсім не хочу применшити важливості добрих продажників, які працюють на компанію, адже основні продажі тримаються саме на них, ба більше – це якраз той кадровий резерв, який згодом може перейти в ідейних проактивних продажників. Втім, надто довге застрягання у змотивованій кимось діяльності врешті почне виснажувати людину, окрім того, з віком завчені «правильні» моделі, які завжди ставали в нагоді, можуть стати шкідливими, так само, як була б такою звичка їздити на конях в епоху автомобілів. Відсутність гнучкого вміння спостерігати за змінами і підлаштовуватись до них, а також готовності шукати власні, щоразу інші, «правильні» підходи врешті почне заважати і самій людині, і компанії.

перець вибір хороший продажник

Продажник, який продає найбільше

То чим таким особливим є той продажник, який продає найбільше? Годі й нагадувати, що це обов’язково має бути проактивна людина, яка не чекає підштовхування чи мотивації іззовні. Її девіз – напроситися на якомога більшу кількість різноманітних ситуацій та ще й зробити собі свою діяльність цікавою. Продажник, який продає найбільше:

  • «неправильний» – він робить усе нестандартно, але водночас вправно і результативно;
  • має внутрішню мотивацію – знає, що і для чого він робить, бачить більше і дальше;
  • шукає нового досвіду, напрошується на незвичні для себе ситуації;
  • вчиться на власному минулому – робить висновки і намагається не повторювати помилок, поводиться, як такий собі бігун по граблях, який шукає їх усе нові й нові, але дуже обачно ставиться до тих, на котрі вже ставав;
  • вчиться – тобто не просто сприймає те, що йому хочеться сприйняти – підтверджує власні стереотипи, а намагається зрозуміти щось таке, з чим раніше не погоджувався;
  • нікого не звинувачує у власному житті, бо несе відповідальність за свій вибір. Фактично, це головна умова позитивного мислення – «все, що зі мною відбувається, – це мій вибір і моя особиста відповідальність»;
  • і, що найголовніше, – діє! Адже дуже багато тих, хто знає що і як правильно робити, тільки мало тих, хто цього дотримується. Різниця між незнанням і знанням набагато менша, аніж між знанням і застосуванням цього знання;
  • а ще вміє давати собі раду з власними сумнівами і страхами. Не те, щоб не мав їх, бо це неможливо, але вміє йти на свій страх і ризик та вірити перед тим, як почати щось робити.

 

Тим, хто бажає реалізувати себе у сфері продажів, спочатку може здатися, що конкуренція досить висока, але ж і пропозицій від роботодавців багато! Тому талановитий і працелюбний «продажник» знайде роботу досить швидко.
Та чого ж чекати й з чого починати, щоб побудувати успішну кар’єру продавця-консультанта? Читайте детальніше у статті “Як стати хорошим продавцем-консультантом” на порталі work.ua.

Задумайтесь: які продажники працюють на вас? А яким продажником є ви? І якщо ви таки бачите себе чи своїх, як тих, хто продає, – то спробуйте ще раз пройтися переліченими вище пунктами у пошуку сильних сторін, яких можна було б навчити інших чи перейняти самому. Якщо ж поки якихось рис бракує – то працюйте над ними: за вас цього більше ніхто не зробить!

Роман Кушнір (уривок із книги «Продажі з любов’ю»)