Цілі керівника

цілі керівника

Уявіть собі шестерню із великими потужними зубцями. А тепер уявіть собі другу шестерню з такими ж самими потужними зубцями, яка міцно зчеплена із першою. Коли крутиться перша – обертається і друга, і навпаки. Так от, перша шестерня – це керівник компанії, друга – це сама компанія, а зубці – це цілі.

Цілі для особистого життя та бізнесу

Якщо власник має чітко прописані власні життєві цілі, якщо так само чітко прописані є цілі у компанії, і якщо водночас вони надійно пов’язані, то можна бути певними, що і компанія, і керівник з часом їх реалізують. Натомість дуже часто у власника цілі розмиті, типу «заробити побільше грошей», «створити надійний бізнес», «купити дороге авто» тощо. Уже не кажучи, щоб вони були прописані за системою Вимірні-Реальні-Відповідальні-Заводять (детальніше читайте у книзі «Створюй! Дій! Досягай! 300 000 кроків до успіху»). Так само абстрактні цілі і у компанії – «вийти в лідери галузі», «продати товарів на п’ять мільйонів», «відкрити сім нових пунктів продажу».

Цілі компанії часто не те що не прийняті на стратегічній сесії разом із усіма, хто потім має їх втілювати, вони деколи навіть не озвучені. Так само часто цілі навіть якщо є, то вони не пов’язані між собою, або, що ще гірше, цілі власника і є цілями компанії, а за таких умов важко долучити колектив до їхнього втілення. Адже хто погодиться досягати персональні амбіції іншої людини?

Більше про цілі читайте у статтях: «Визначення своєї цілі» та «Які цілі вашого бізнесу?»

Тобто шестерні насправді виявляються або зовсім лисими коліщатками, які крутяться разом, тільки якщо їх міцно притиснути одне до одного, або зі слабкими зубцями різних розмірів, які не зчіплюються між собою і часто пробуксовують. До речі, зауважте, що цілий колектив можна уявити собі як механізм зчеплених шестерень, які мають крутитись на основі цілей компанії, а оплата праці і емоційний клімат у колективі є свого роду маслом, яке їх змащує. Однак 90% працівників насправді не мають своїх цілей, а у компанії і власника вона розмита, тому весь той механізм тримається у буквальному сенсі «на соплях», тобто на самій лише зарплаті, і взаємодіє тільки під тиском ззовні.

цілі бізнесу

Якщо керівник добре знає свої цілі, і вони пов’язані із цілями компанії, то він ніколи ані не вигорить, ані не зрадить своєї ідеї. Як наслідок, від цього виграють усі – і колектив, бо матиме мотивованого і орієнтованого на результат шефа, і ринок, бо матиме продуктивну міцну компанію. То чи знаєте ви свої цілі? Чи маєте їх прописані? За якою системою? На скільки років наперед? Скільки із них пов’язані із цілями компанії?

Чому цілі ще такі важливі? Тому що тільки на основі них можна навчитись виставляти пріоритети у кожній найбуденнішій справі. А розуміння своїх пріоритетів дозволяють знати, яким завданням казати «так», а від яких відмовлятися. Той, хто займається всім підряд, рано чи пізно не має часу на важливе.

Так звані «дорослі» втрачають найцінніше: розуміння того, що найкраща професія – це діяльність, у якій людина щаслива. А щастя як соціальна категорія завжди визначається тим, у чому людина хоче, може і готова генерувати цінності у житті інших людей максимально довго. Шукаючи «правильні», «перспективні», «престижні» і/чи «добре оплачувані», на їхню думку, бізнеси, професії чи види діяльності, вони відкидають глобальну ідею повноцінного Життя: із задоволенням генеруючи цінності у житті інших.

Скористайтеся порадами з універсального відео про формування й досягнення цілі:

Самоаналіз керівника

Спитайте себе:
1. Чи отримуєте ви задоволення від того, що робите щодня?
2. Чи «після роботи» ви відчуваєте себе щасливими і сповненими сил та енергії?
3. Чи в останній день життя ви займалися б тим, чим займались вчора?
4. Чи були б готові, потрапивши у «день бабака», займатись тим, чим займатиметесь сьогодні?
5. Чи відчуваєте ви, що сповна реалізовуєте свій життєвий потенціал, займаючись тим, чим займаєтесь?
6. Чи достатньо цінностей ви генеруєте у житті інших людей?
7. Ви ходите «на роботу», чи те, що ви робите, для вас просто є «стилем життя»?
8. Чи займались би ви тим, що робите, якби вам за це не платили, але давали «хліб і воду»?
9. Чи займались би ви тим, що робите, якби мали «усі гроші світу»?
10. Займаючись тим, чим ви займаєтесь, не мрієте про відпустку і відпочинок?

Відповідь бодай 5 разів «Ні» – це точна ознака, що ви займаєтесь чимось не тим. Хай це неприємно, але добре подумайте: чи не пора щось змінити, адже живемо один раз, і зазвичай після певного віку людині стає прикро за змарновані роки життя та приходить усвідомлення того, що все можна було зробити по-іншому.

Для вдосконалення вашого життя пропонуємо пройти онлайн-курс «Емоції і відчуття, які заважають нам насолоджуватись життям і досягати більшого».

Чесно, не хочу «вантажити» такими «гіркими думами», однак вважаю за доцільне краще нагадати про це раніше, ніж коли буде вже пізно. Доки людина знає, що вона хоче, до того часу «емоційне вигорання» чи «втома від життя» їй не загрожує.

Окрім того, людина, яка знає, чого вона хоче, тобто має відповідь на запитання «для чого?» і знає свої цілі, буде готова за потреби розпочати все «з нуля» безстрашно і рішуче, стільки разів, скільки потрібно. І до того часу, доки людина не боїться починати усе «з нуля», до того часу вона незламна, і бізнес її буде непереможний!

власні цілі

Чого ви хочете насправді

То чи знаєте ви свої особисті цілі? Напишіть їх.
• Чи пов’язані вони із цілями вашої компанії?
• Чи ваші цілі вимірні, тобто записані у числах?
• Чи вони реальні, тобто чи орієнтуєтесь, які кроки потрібно зробити сьогодні, щоб їх досягнути?
• Чи добре визначені у часі, тобто чи мають точно вибраний дедлайн?
• Чи релевантні, тобто чи короткотермінові цілі підтримують довготермінові?
• Чи готові ви взяти за свої цілі 100% відповідальності і сказати «я це зроблю за будь-яких умов!»?
• Чи це справді ваша ціль, чи ціль вашого середовища, суспільства, Его?
• Чи «заводить» вас ваша ціль, тобто чи відчуватимете, що зробили щось надзвичайне, коли її досягнете?

Це лише мінімальний перелік запитань, які потрібно поставити собі, щоб краще зрозуміти, що ви хочете. Відповіді на запитання, так само, як і цілі, необхідно записати. І річ насправді зовсім не у тому, щоб досягнути цілей у виділений термін, а у тому, щоб завжди знати напрямок свого руху тривалою дорогою під назвою Життя.

Запам’ятайте: у будь-якому колективі люди завжди об’єднуються навколо людини із найбільшими цілями, яка їх озвучує, справді готова їх досягати і дотримується свого слова.

Уривок з книги Романа Кушніра «Б-Бізнес».

Досягаймо більшого разом! Долучайтеся до нас у соцмережах: Інстаграм, Фейсбук, Ютуб.

Куди вкласти гроші в Україні

Куди вигідно вкласти гроші в Україні, щоб зберегти заощадження і заробити

У попередніх статтях я багато уваги приділяв тому, як планувати бюджет та розподіляти фінансові потоки, щоб мати заощадження. Але просто відкладати кошти мало – треба,

Читати далі »

Що таке фінансова грамотність та як стати фінансово грамотною людиною

Поруч з базовими навичками грамоти, читання та письма, кожна людина повинна володіти навичками фінансової грамотності. Це та базова компетенція, над якою, освоївши, ми перестаємо задумуватися,

Читати далі »
Facebook
Twitter
LinkedIn