Стратегія зростання бізнес-кола

кола зростання

Скажу чесно, коли я вперше почав використовувати коло зростання, я був вражений, наскільки це цінний інструмент для розбудови бізнесу. Тепер він є незамінний для мене щодо будь-якого проєкту, частини бізнесу, роботи по конкретному продукту чи з певною групою людей. Навіть нічого не розпочинаю, доки не пропишу кола зростання по тій чи іншій сфері. Навіть більше – вчу користуватися ними не лише у питаннях бізнесу, а і загалом щодо різних частин життя, включно з побутом. То що це за такі магічні кола зростання?

Секрети кола зростання

У всього є свій причинно-наслідковий взаємозв’язок. Тобто завжди можна знайти причину, через яку крісло стоїть там, де воно стоїть, хмара пливе по небу, людина на вулиці сказала те, що сказала, а бізнес росте чи занепадає. Так і у кожної причини є своя причина: крісло хтось чомусь поставив туди, куди поставив, вітер чомусь дме і рухає хмару, щось спонукало сказати людину те, що вона сказала, та й на бізнес щось вплинуло чи впливає.

Продовжуючи – у кожної причини є своя причина і так далі. Наскрізний всесвітній закон причини і наслідку. А якщо ми могли б закільцювати фактори, які впливають на розвиток нашого бізнесу? Наприклад, знали б напевне, що збільшуючи параметр X, збільшиться параметр Y, який, зі свого боку, збільшить параметр Z, що приведе до збільшення параметра Х? Тоді ми могли б сформувати замкнуту систему, яка б розкручувалась сама собою.

Звісно, вічного двигуна так не винайдеш, бо завжди є ті чи інші фактори зовні, однак за більш-менш стабільних умов у бізнесі їхнє значення на деякий період можна нівелювати. Фактично разом із чітким причинно-наслідковим взаємозв’язком ми отримуємо інструкцію із прискорення свого бізнесу.

Станьте кращим керівником! Долучайтеся до нашого онлайн-слалому для зростання бізнесу:

Замкнуте коло

На хвилинку відійдемо від бізнес-прикладів. Річ у тім, що люди інтуїтивно і так живуть у якихось колах, самі не помічаючи цього (бо коло за максимального наближення його дуги є прямою). Просто якщо ми робимо це несвідомо, то цілком ймовірно, що це кола не зростання, а спадання. Наприклад: чому людина бідна? Бо не має змоги/бажання вчитися. А чому не має змоги/бажання вчитися? Бо бідна. Замкнуте коло. Чому людина злиться? Бо згадала про якусь несправедливість. А чому згадала про несправедливість? Бо була зла. А що більше зла, то більше згадує про минулі несправедливості, то більше злиться, а що більше злиться, то більше згадує про минулі несправедливості, і що більше, то більше… Так, усе правильно, коло замкнулось: що більше злиться людина, то більше злиться людина.

Для ефективного переключення відвідайте наш онлайн-курс «Емоції і відчуття, які заважають нам насолоджуватись життям і досягати більшого».

Дивно, звичайно, але чимало людей так живе чи не усе життя. Не розуміючи причини і наслідку своїх дій/відчуттів/ставлень/думок, вічно блукає по замкнутому колу, так ніколи і не побачивши його. Приклади не обов’язково повинні бути негативні. Скажімо, людина, яка докладає більше зусиль, отримує більше результатів у житті, які, зі свого боку, мотивують докладати більше зусиль, що приводить до більших результатів, а це, зі свого боку… замикає типове коло зростання. Тобто кола зростання/спадання наскрізно наповнюють наше життя, однак тільки коли ми починаємо їх усвідомлювати і прописувати, вони починають працювати на нас.

робота бізнес-кола

Як правильно почати роботу з колом зростання

Тепер знову можемо повернутись до бізнес-прикладів. Чи знаєте, із чого почати прописувати коло? Існує декілька варіантів:
1 (очікування). Напишіть, який показник вам важливо збільшити (наприклад, прибуток, кількість клієнтів, обороти, лояльність працівників тощо). Далі напишіть, що впливає на збільшення цього показника. Далі – причину причини збільшення, і так аж доки коло не замкнеться.
2 (факт). Напишіть важливий показник, який зараз рахуєте (наприклад, вартість залучення клієнта/середній чек/поточний рівень продажів/поточна кількість випущених продуктів тощо), на що впливає його збільшення чи зменшення? І далі – що є наслідком цього показника і що є наслідком наслідку, і так аж доки коло не замкнеться.

Про те, як ефективно будувати свій бізнес читайте у статті: «Стратегія бізнесу».

Коли керівники бізнесів вперше починають прописувати свої кола, то часто з жахом розуміють, що поточне коло 2 є колом спадання і суттєво відрізняється від кола 1, яке одразу планується як коло зростання. Це неприємно, однак є першим кроком на шляху до змін. Направду немає нічого поганого у тому, щоб довідатись про ті чи інші прорахунки, навіть/особливо якщо вони є нашими власними. Соромно після цього нічого не змінювати.

І саме після того, як керівник чи власник побачив прогалини у поточних колах зростання бізнесу, він може запустити зміни у правильному напрямі. Спершу, звісно, буде потрібно чимало зусиль, щоб зрушити його з місця, а далі воно, певна річ, крутитиметься зі скрипом, можливо, навіть декілька перших років. Однак якщо коло зростання набирає обертів, то починає тягнути вверх усю компанію, і… ви можете навіть не помітити, як швидко це відбулося.

приклади кола зростання

Приклади Школи SPE

Напишу декілька прикладів із моєї діяльності і рекомендую вам прописати свої. У моєму розумінні непрописування своїх кіл зростання по найрізноманітніших сферах бізнесу і життя загалом – це планування поразки. Отже.

По тренерах: Більше напрацьованих годин – Більше досвіду – Більше тем для висвітлення – Більше оплат – Більше виступів.

По працівниках: Вищі КРІ – Вищі зарплати – Більше залучення до роботи Школи – Більше вимог – Більше якісного спілкування.

По учасниках курсу Бізнес-інкубатор: Більше бізнес-клієнтів (різні навчальні програми, зокрема корпоративні і тренінги) – Більше залучення до їхніх бізнесів (допомоги і підтримки) – Більше учасників БІ – Більше індивідуальних зустрічей (консультацій) – Більше запущених систем внутрішнього навчання – Зростання бізнесів учасників БІ.

Слідкуйте за автором блогу Романом у соцмережах: Instagram, TikTok.

По відкритих курсах: Більш тривале залучення до життя учасників – Більше залучення до життя кожного учасника – Більше згенерованих цінностей для кожного учасника – Більше пропозицій можливостей на спільному Шляху – Більше учасників спільноти – Більше учасників навчань.

Уточню, що не завжди ваше коло зростання повинне бути логічним для спостерігачів ззовні. Головне, щоб причинно-наслідковий взаємозв’язок був зрозумілий вам і вашим колегам, а також щоб кожна його ланка була повністю у вашій сфері відповідальності та вашої компанії. Тоді зусилля на будь-якому етапі, навіть якщо воно доволі незначне (але постійне), розкрутить «колесо зростання» до неймовірної швидкості.

Уривок з книги Романа Кушніра «Б-Бізнес».

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn