Питання відповідальності

команда продажі принципи цінності

Питання відповідальності

Візьмімо, наприклад, позитивне мислення, що є запорукою досягнення довготермінового успіху.

  • Якщо ви сьогодні запізнились на зустріч, то чому?
  • Якщо ви живете не у домі своєї мрії, то чому?
  • Якщо працівник не виконав план, то чому?

Якщо у ваших відповідях міститимуться звинувачення іншої людини, нарікання на обставини, тобто пошук причини у чомусь зовнішньому, отже, ви знімаєте відповідальність із себе за своє життя, тож втрачаєте можливість бути успішним проактивним продажником, який продає найбільше. Якщо ж причину бачите у недостачі власних дій, емоцій чи вмінь і щоразу покращуєте їх, то скоро будете серед найкращих і найуспішніших.

Хто такий хороший працівник? Читайте у попередній статті  “Якості хорошого працівника”.

Навіть якщо ви берете людину на роботу, то інколи замість читання резюме, у якому людина часто опише себе близькою до ідеалу, краще просто запитати її:

  • Якщо ваш підлеглий неправильно виконає завдання, то з яких, на вашу думку, причин?
  • Чому люди спізнюються на роботу?
  • Чому продавці не продають достатньо добре? тощо.

ідеї цілі продажі продажник

Якщо претендент на посаду відповідатиме щось на кшталт: бо працівник щось не так зрозумів, бо маршрутка запізнилась, бо ціни на товар завищені – отже, він бачить проблему у всьому, тільки не в собі, тобто не шукатиме нагоди для змін. З іншого боку, якщо людина буде готова визначати власну відповідальність за те, що відбувається навколо: бо я неправильно визначив завдання, бо проспала, бо мало докладають зусиль і не пробують усіх способів продажів – то ймовірність того, що ви знайдете собі надійного працівника – партнера у бізнесі, суттєво зросте.

Концепція відповідального маркетингу виникла в третій чверті ХХ сторіччя, вона була призвана замінити традиційну концепцію маркетингу. Найбільшу увагу заслуговує концепція відповідального маркетингу, запропонована Ф.Котлером.Зокрема, він зазначав, що: «Концепція соціально-відповідального маркетингу проголошує завдання організації встановлення потреб, бажань і інтересів цільових ринків та їхнє задоволення більш ефективними і продуктивними, ніж у конкурентів, способами, що зберігають або підвищують добробут як споживача, так і суспільства загалом».
Читайте далі у статті “Відповідальний маркетинг: концепція та принципи”.

Практика навчання

Або щодо уміння вчитися: ми вчимося не тоді, коли підтверджуємо те, що вже знали раніше, а коли починаємо розуміти те, з чим раніше не погоджувалися. Вчимось не тоді, коли читаємо книги чи дивимось навчальні матеріали, а коли застосовуємо все прочитане і побачене на практиці. Коли щоразу ставимо собі запитання – а що я з цього можу навчитися?

Бо річ не у книгах, які ми читаємо, а у наших здатностях застосовувати те, що там написано. Запитайте людину, яку берете на роботу (чи себе самого), чого ви навчились зі своєї останньої розмови із клієнтом, що ви прочитали про продажі останнім часом і що застосували, якими техніками продажів ви поділились з іншими (для саморозвитку ділитися своїми знаннями є необхідною умовою). Відповіді на ці питання дають змогу зрозуміти, чи людина направду готова ставати кращою, чи зацементувалась у своїх стереотипах і світогляді.

Курс: КРІ працівника: як прописати і впровадити по найрізноманітніших посадах – це єдина система оплати праці здатна приводити компанію до над результатів. Освойте її як інструмент для свого бізнесу!

Внутрішя мотивація

Розгляньмо для прикладу наявність внутрішньої мотивації: людина має свої цілі, знає, чого вона хоче у житті, вміє сама себе мотивувати. От, наприклад, треба їй зустрітися із складним клієнтом: що скаже вона собі, як пояснить необхідність такої зустрічі? Чи мотивуватиме себе власною користю, чи допомогою іншій людині? Чи перейшла уже у продажах до стабільної внутрішньої мотивації, що не пов’язана з грішми? Адже від якогось часу гроші не мотивують, а от можливість допомогти іншим мотивує завжди. Спостерігайте за тим, що спонукає вас вранці встати з теплого ліжка, і ви пізнаєте ціну своєї справжньої мотивації.

графік продажі план ціль

Продажник як особистість

Варто запам’ятати – продають не техніки продажів і не словесні прийоми чи якісь переговорні кульбіти: товари чи послуги продає особистість продажника! Тож ваш успіх цілком і повністю залежатиме саме від того, наскільки значною особистістю ви є. Уявіть айсберг – його верхівка, тобто видима частина, це лише 13–17% від усього айсберга, решта надійно схована під товщею води. Видима частина – це обсяг продажів, автомобіль людини, будинок, у якому вона живе, рівень її доходу. Схована частина – це її навики, цінності, те, у що вона вірить, здібності, які розвиває, взаємини з близькими, порозуміння з собою, глобальні цілі. Без визначного нижнього рівня не буде і верхнього! Якщо наша крижина буде недостатньо велика, то її постійно крутитиме течія (впливатимуть кризи, кон’юнктура ринку, емоції інших), заноситиме не в той бік (сумніви і розчарування), топитимуть хвилі (відволікатиме негативна інформація ззовні). Тож перед тим, як намагатися досягти визначного видимого рівня, запитайте себе про власне невидиме внутрішнє наповнення:

  • На які цінності я опираюся у своєму житті?
  • І що для мене насправді важливе?
  • Чи не зраджую я своїх базових цінностей?
  • Чи не обманюю себе?
  • Які звички і навики я щоденно розвиваю у собі?
  • Що я сьогодні зробив для того, щоб стати кращим/ою?
  • Наскільки добрі мої взаємини з дружиною/чоловіком/дітьми/ батьками?
  • Чи не втікаю я, бува, у роботу, бо не хочу вирішувати особистих проблем у сім’ї?
  • Чи розумію, що мій успіх у особистих взаєминах з коханою людиною є основою моїх професійних здобутків?
  • Чи достатньо я довіряю сам/сама собі?
  • Вірю у власний успіх?
  • Впевнений/а у власних силах?
  • Чи вмію надихати і мотивувати себе?
  • Чи вірю у те, що роблю?
  • Яких цілей я хочу досягнути?
  • Коли я готовий/а відіграти найбільшу роль у житті інших людей? Наскільки довготермінові цілі маю і чи щодня вкладаю час для їхнього досягнення?

Роман Кушнір (уривок із книги «Продажі з любов’ю»)